Sunday, August 22, 2010

setia.

gua pernah terbaca; kalau tak setia, bukan perempuan namanya. dan kalau tak bercinta lebih daripada sekali, bukan lelaki namanya.

sejauh mana kebenaran kata-kata ni? itu gua tak tahu.

tapi, yang gua nak tules untuk lu orang baca adalah kalau nak setia pun berpada-padalah. ingat-ingat sikit agama. ingat Tuhan. ingat mak bapak. jangan nak setia membabi buta je. 

tengok. kan gua dah tertules babi kat situ. siapa suruh lu perangai macam babi. gua syak babi lagi elok perangai daripada lu. kalau tak elok pun, orang kisah apa sebab babi tu binatang.

so, gua nak pesan kat lu orang, kalau lu nak bercinta sekali pun, tolonglah bercinta guna akal sekali. sebab kalau lu bercinta guna hati semata, nanti lu mati seksa.


lu orang tak payah sibuk-sibuk fikir siapa gua.
yang gua tahu gua nak lepaskan bengang gua kat sini.

untuk lu, lu jangan suka sangat.
kadang-kadang kita kena juga beringat.
apa yang lu buat, ada balasan yang lu akan dapat.
masa tu, lu jangan sibuk cari orang nama sahabat.

11 orang bengang jugak:

ape2 jer said...

lorh babi lak jd mangsa ekeke

Leplep said...

lu jangan serius sangat..goyang plak gua baca ayat lu..

Emerald said...

miss:
babi bkn jd mangsa la.
babi jd terkenal.

areleaf:
lu ingat hidup ni utk suka2 je?
ada masa, kita perlu serius.

LUMUT said...

babi tak [ernah nak jadi manusia...tapi manusia ramai yg nak jadi babi.

Emerald said...

lumut:
yg perangai macam babi tu yg gua bengang.

Vanilla Popsicle said...

kesian babi. haha.

Duniakuabstrak said...

separa serius bleh kan?

aku mmg tak suka serius..penin pale aku

haha

bukan penggoda said...

takyah la serius sgt. tp ko ni ayul. byk sgt men tu. wakakakaka.


hai emerald.
sy kan ada? wee~

Duniakuabstrak said...

ika, biarlah aku bersedih sorang2 asalkan aku dapat menggembirakan org lain kerana senyuman dan tawa mereka kau dan dia adalah pengubat luka hati aku

(^_^)

Emerald said...

vanilla:
lu kesian betul ke tipu ni?

duniakuabstrak:
boleh. asalkan ada juga keseriusannya.

bukan penggoda:
terima kasih. tapi, lu pasti lu ni bukan penggoda?.

duniakuabstrak:
lu ni kenapa?

Vanilla Popsicle said...

betul arrr..