Friday, August 20, 2010

jalan.

gua makin jelik tengok drama swasta berbabak-babak dimainkan saban hari. sampai gua naik jemu. bilalah agaknya drama ni akan berakhir? gua dah penat melihat drama yang tidak berkesudahan. kalau setiap hari meminta pada Tuhan agar ditunjukkan jalan yang lurus, tapi kenapa masih berdegil memilih jalan yang bengkang-bengkok?

lagak bagai laki bini. hey, tak malu ke lu wahai perempuan? atau lu ni sebenarnya betina? betina jalang? gua habis keliru la dengan lu ni! gua dah nasihatkan lu supaya lu orang menikah je. tapi, macam-macam alasan lu orang boleh bagi kan. tak cukup duit la. nanti kenduri tak ada orang datang la. lu orang nak harapkan apa sebenarnya?

nak kata lu orang tak ada duit, yang lu si betina tiap-tiap minggu pergi rumah laki tu dengan perjalanan dua jam boleh pula? begitu gamaknya orang tak berduit. bukan macam gua. dah tak berduit, gua buatlah lagak orang tak berduit. duduk memerap dalam bilik, tules pasal rasa bengang gua kat lu sambil menahan rasa lapar nak berbuka kejap je lagi. nanti gua buka pun dengan air seteguk dan kurma sebiji. sadis tak sadis hidup orang tak berduit macam gua ni? 

gua bukan macam lu. nama tak berduit, tapi setiap minggu lu pergi berjimba-jimba. baik lu kumpul duit lu tu untuk buat menikah. lagi elok, ye dak? gua tahu siapa diri gua. lu je yang tak sedar diri lu tu. dah macam perempuan murah gua tengok. tu belum kawen lagi. kang dah kawen, mulalah lu nak datang merengek kat gua, habis madu sepah dibuang lu kata kan. lu memang terbaik! perangai macam celaka masing-masing. yang jantan tu pun satu hal. kalau lu baik, lu tak ada ubah perangai makwe lu tu jadi macam celaka. dulu sekolah agama, sekarang solat pun entah gua tak tahu lu baca apa. biarlah. tu urusan lu dengan Tuhan.

gua tengah fikir agak-agak nikmat ke hidup laki lu tu bila setiap minggu lu turun rumah dia untuk 'berkhidmat' untuk dia? fuhh! gua memang kagum habislah dengan lu jantan! belum menikah pun lu dah dapat apa yang bukan menjadi milik lu kan? gua syak lu memang bangga habis dengan diri lu sendiri. tapi lu jangan suka sangat. bala Allah sekarang Dia bagi cash je.



perangai celaka tak layak berkawan dengan orang bukan puaka macam gua. 
gua ini reti maki saje. 
lu pilih la jalan ke syurga atau neraka. 
itu pilihan lu.

8 orang bengang jugak:

ape2 jer said...

kwn ko ke? sekolah agama dulu? hmmm

Leplep said...

ok.gua syak lu pompuan sebab lu membebel boley tahan padu jugak..hahhaha..

Vamp Mary said...

Gua syak lu laki yanga da hormon perempuan. kah kah kah. xDD


*gelak guling2*

=))

Emerald said...

miss ... :
boleh tak gua taknak ngaku kawan?
yup.
sekolah agama.
tp skrg perangai boleh tahan celaka.

areleaf:
gua nasihatkan lu utk berhenti mengesyaki gua.
gua bukan org yg lu kenal.

mary:
lu pun sama dah terkena badi perangai si areleaf tu.

ainasya said...

peh lu kene tenang..xpon kasi hambor je kwn lu tu.....agak2 die nk insap, lu ajak die mkn skli mcm lu....br die sedau nikmat kurma...(eh pe kene mengene..)

Emerald said...

ainasya:
gua akan cuba.
tp, gua tgk gaya gambar lu mmg menggoda gua habis.
ini gua tak boleh tenang.

LUMUT said...

hmmm...
betina betina betina betina..
kerana betina separuh hati aku dilukai.,

sial kau betina.

ainasya said...

emerald :

time tu gua meroyan di kala kebengangan....

tp papehal gmbar tu mmg khas utk menggoda..

keh. keh. keh.

tipu je..