Friday, January 21, 2011

kembali.

kalau lu datang sekadar nak memarakkan api yang sedang membara dan bagai kemarau di seluruh pelusuk dunia sehinggakan tiada satu pun sumber air yang boleh memadamkannya, gua nasihatkan baik lu blah sebelum kata-kata gua menjadi sajian makanan lu seumur hidup. gua serius.

gua ingat gua takkan bengang bila munculnya hari baru, tahun baru. tapi, gua lupa yang gua manusia biasa. memang gua akan rasa bengang bila berhadapan dengan orang bangang. terutamanya kalau yang bangang itu lu. lagi gua rasa macam nak cekik-cekik je lu sampai memerah muka menunggu sakaratul maut. 

tapi, gua tahankan. meski iman gua senipis kulit bawang, mujur dengan iman yang tipis itulah gua sedang menahan amarah gua yang berapi dan semakin diapikan.


marah itu biasa.
bengang juga sama.
berbeza masa.
rasa kekal sama.
gua kembali.
dengan rasa keji.
jangan dirisaukan.
ini bukan untuk lu semata.
jadi jangan nak perasan.
ok sekarang boleh lu ke neraka?

0 orang bengang jugak: